Między 12 a 17 maja klasy dwujęzyczne 3A i 1E pojechały na wymarzoną wycieczkę do Paryża.

Po długich godzinach jazdy autokarem, udało się szczęśliwie dotrzeć do Paryża. Zaczęliśmy zwiedzanie od największego muzeum na świecie – od Luwru. Odkrywanie arcydzieł europejskich zachwyciło wszystkich. Mieliśmy okazję zobaczyć takie dzieła jak Wenus z Milo, Nike z Samotraki czy „Mona Liza” Leonarda da Vinci.

collage  collage1

Po małej przerwie rozpoczęliśmy spacer uroczymi uliczkami Paryża, odkrywając budynki Sorbony, park Luksemburski, Panteon. Tego dnia zwiedziliśmy piękną, gotycką kaplicę Sainte Chapelle – dwukondygnacyjną kaplicę zamkową położonej w centrum dawnej siedziby królewskiej na wyspie Cité.

collage3  collage4

collage5  collag18e

Mieliśmy również okazję zobaczyć odbudowę katedry Notre-Dame i dotrzeć na kolację niedaleko Ratusza, gdzie mieliśmy trochę wolnego czasu m.in na odtańczenie belgijki.

collage6

Kolejny dzień przywitał nas w deszczu, ale chęci na odkrycie Paryża były ogromne. Rozpoczęliśmy dzień od zwiedzania muzeum perfum Fragonard, gdzie mieliśmy okazję odkryć historię, tajniki i zapachy francuskich perfum. Następnie przeszliśmy do opery Garnier, która zachwyciła nas wszystkich. Wspaniały przykład barokowych wnętrz stworzonych na życzenie cesarza Napoleona III.

collage7  collage8

Popołudniu popłynęliśmy rejsem po Sekwanie, aby zobaczyć piękno Paryża po mimo deszczu.

collage9

Następnie odkryliśmy jedną z największych atrakcji Paryża, Tour Eiffel. Wjechaliśmy na szczyt wieży, aby móc zachwycić się widokiem na stolicę Francji.

IMG_20240514_173909  collage10

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od artystycznej dzielnicy Paryża – Montmartre. Bazylika Sacré-Coeur, widok na Paryż, malownicze uliczki pozwoli nam odczuć klimat paryski. Nie zapomnieliśmy o Moulin Rouge – sławny kabaret z XIX wieku.

IMG_20240515_103901  IMG_20240515_121514

Popołudniu dotarliśmy do pałacu Ludwika XIV – do Wersalu. Monumentalny budynek zachwycił swoim bogactwem i wielkością, a spacer po ogrodach pozwolił poczuć wielkość króla Słońca.

collage12  collage13

Na zakończenie dnia dotarliśmy pod Łuk Triumfalny i jak w piosence Joe Dassin „Les Champs-Elysées” odkryliśmy to symboliczne miejsce w deszczu i w słońcu (Aux Champs-Élysées, Au soleil, sous la pluie….).

IMG_20240515_183349~2

Ostatni dzień w Paryżu zaczął się od zwiedzania sławnego cmentarza Père-Lachaise, gdzie są pochowani takie osobistości jak Fryderyk Chopin, Teodor Géricault, Edith Piaf, Victor Noir, Jean-Francois Champollion, Oscar Wilde i wielu innych.

collage14  collage15

Tego dnia przemieszczaliśmy się metrem paryskim.

collage16

Ostatnim punktem programu było muzeum d’Orsay – zawierające głównie dzieła sztuki francuskiej z przełomu XIX / XX wieku, a największą atrakcją są obrazy impresjonistów francuskich oraz dzieła Vincenta Van Gogh’a.

collage17

Pełni wspaniałych wrażeń, zachwyceni Paryżem, wróciliśmy szczęśliwie w piątek do Krakowa.