Brzmi jak oksymoron? Nie do końca! Wprawdzie słowo „wycieczka” wymaga niestety cudzysłowu, bo zamiast wsiąść w tramwaj, autobus czy pociąg wchodzimy na którąś z platform umożliwiających nauczanie online, ale od kilku tygodni udaje nam się z powodzeniem organizować spotkania naszej młodzieży z edukatorami muzeów i instytucji kultury i nauki.

Dzięki fantastycznym inicjatywom ich pracowników, którzy specjalnie na okres pandemii przygotowali spotkania tematyczne, mogliśmy odbyć już wiele spotkań,a kolejne odbędą się wkrótce. I tak:

  • klasa 7 była już w Muzeum Niepodległości w Warszawie, gdzie uczestniczyła w lekcji „Drogi do niepodległości”, a w kolejce czeka na nią IPN-owski Przystanek Historia z lekcją o bitwie warszawskiej,
  • klasę 8 już w przyszłym tygodniu czeka spotkanie w Przystanku Historia – lekcja będzie dotyczyła fenomenu „Solidarności”,
  • lekcje o „Solidarności” w IPN są również w planie wszystkich trzech klas pierwszych liceum po gimnazjum,
  • powstania „Solidarności” dotyczyło również spotkanie online w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku,
  • klasa IBP oraz dwie klasy drugie LO uczestniczyły już w lekcji zatytułowanej „Kraków – miasto królów” w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie,
  • klasy IAP, IBP i druga LO z rozszerzoną historią uczestniczyły w zajęciach w Galerii Sztuki Średniowiecznej w Muzeum Narodowym w Warszawie,
  • klasy IIA i IIB w ramach lekcji HiS wzięły udział w zajęciach zatytułowanych „Wielokulturowy Kraków”,
  • w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin odbyły się dwa zajęcia dla klas drugich LO

Wiemy, że nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu ze sztuką ani lekcji w muzeum, liczymy jednak, że tego typu zajęcia urozmaicą naszym uczniom trudną sztukę nauki zdalnej.