Uczniowie klasy IB i IC liceum oraz 2a gimnazjum spędzili trzy dni w Budapeszcie. Był to czas intensywnego zwiedzania, ale dzięki temu odkryliśmy uroki  jednej z najpiękniejszych stolic na świecie i poznaliśmy historię tego niezwykłego miejsca.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był monumentalny gmach Parlamentu oraz Bazylika św. Stefana. Spacerowaliśmy lewym brzegiem Dunaju, podziwiając  architekturę dzielnicy Peszt. Drugi dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie zabytków znajdujących się na prawym brzegu Dunaju, czyli w dzielnicy Buda. Nasz szlak prowadził przez Wzgórze Zamkowe, Basztę Rybacką oraz Kościół Macieja. Zwiedziliśmy też Wyspę św. Małgorzaty, czyli „zielone płuca Budapesztu”.

Największe wrażenie zrobił na nas wieczorny rejs statkiem po Dunaju, w czasie którego podziwialiśmy zwiedzane wcześniej budowle, tym razem wyeksponowane baśniowo dzięki iluminacji. W drodze powrotnej do hotelu wyjechaliśmy na Wzgórze Gellerta i oglądaliśmy panoramę miasta w nocnej scenerii, z wysokości 130 metrów ponad poziomem Dunaju.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od odwiedzenia Placu Bohaterów, na którym znajduje się Pomnik Milenium, symbolizujący 1000 lat istnienia państwa węgierskiego. Zwiedziliśmy też malownicze miasteczko Szentendre, zamieszkiwane do XIX wieku głównie przez Serbów, Chorwatów i Greków.

W piątek, zmęczeni, ale pełni wrażeń, późnym wieczorem wróciliśmy do Krakowa 🙂