Przed nami 12. edycja Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa.
Budżet Obywatelski jest ogólnokrajowym standardem w procesie partycypacji obywatelskiej w życiu i rozwoju miast.
Jest to ważne narzędzie pozwalające mieszkańcom decydować o przeznaczeniu części środków publicznych na różnorodne inwestycje i projekty lokalne.
Celem Budżetu Obywatelskiego jest zwiększenie zaangażowania mieszkańców w procesy decyzyjne, co pozwala lepiej odpowiadać na realne potrzeby lokalnej społeczności.
Głosowanie będzie możliwe w okresie od 19 września do 3 października br. w formie elektronicznej, jak również 19, 22, 26, 29 września i 3 października br. w formie stacjonarnej na terenie naszej Szkoły w godzinach 9-11 z wykorzystaniem urny i kart do głosowania.
Głosować może każdy bez względu na wiek – oddaje się 3 głosy na projekty ogólnomiejskie i 3 głosy na projekty dzielnicowe.
Informacje dotyczące Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa: https://budzet.krakow.pl/
Link do rejestracji: https://budzet.krakow.pl/logowanie
Zachęcamy do poparcia dwóch projektów, których realizacja będzie służyła rozwojowi Szkoły i społeczności lokalnej: Aktywny Złoty Róg – ulica, która łączy pokolenia i dzielnice (projekt dzielnicowy) i Aktywny Złoty Róg – ulica, która łączy pokolenia (projekt ogólnomiejski).
- Projekt ogólnomiejski nr 198 (może głosować każda osoba mieszkająca w Krakowie, nie musi być zameldowana): https://budzet.krakow.pl/projekty2025/9206-aktywny_zloty_rog_-_ulica__ktora_laczy_pokolenia_i_dzielnice_.html
- Projekt dzielnicowy nr 31 (osoby mieszkające w dzielnicy VI Bronowice): https://budzet.krakow.pl/projekty2025/9140-aktywny_zloty_rog_-_ulica__ktora_laczy_pokolenia_.html
Budżet Obywatelski przybliża młodym ludziom ideę społeczeństwa obywatelskiego, ich prawa i obowiązki związane z uczestnictwem w życiu społecznym.
Włączanie młodych ludzi w głosowanie nad projektami rozwija kompetencje obywatelskie, umożliwia kształtowanie przestrzeni miejskiej zgodnie z potrzebami młodszego pokolenia, a także stanowi znakomitą okazję do zaangażowania uczennic i uczniów, ich świadomej identyfikacji z miejscem zamieszkania, do kreowania i realizacji polityk lokalnych w powiązaniu z odpowiedzialnością za wydatkowanie środków publicznych.