Nasza wizyta w projekcie #Ogarniam Życie w dniu 3.03.2025 skupiała się na problemie uzależnień i zachowań ryzykownych. Otrzymaliśmy zadanie, aby dowiedzieć się, w jaki sposób zachowania ryzykowne objawiają się w naszej szkole oraz najbliższym otoczeniu. Po dwóch tygodniach przyszedł czas, aby zaprezentować nasze wyniki.
Nie licząc pracy domowej, drugie spotkanie skupiało się w dużej mierze na komunikacji i pracy zespołowej. Sprawdzaliśmy nasze umiejętności i uczyliśmy się nowych rzeczy, poprzez zadania, takie jak tłumaczenie osobie przy tablicy rysunek, jaki ma wykonać, bez patrzenia na referencję. Spotkaliśmy się również z wyzwaniem, które polegało na tym, że teraz to my ustawialiśmy się w kółko, plecami do jednej osoby, która miała nam wytłumaczyć, jaka grafika powinna znaleźć się na naszych kartkach.
Po każdym zadaniu wpisywaliśmy, to co przeszkadzało nam w jego wykonaniu, co nam pomagało oraz zasoby, jakimi dysponowaliśmy. Najczęściej dochodziliśmy do podobnych wniosków: Spokój, organizacja i pewność siebie, ułatwiają zadania, natomiast, chaos, brak jasnych komunikatów i bezkompromisowość znacząco utrudniały pracę.
To ostatnie spotkanie nauczyło efektywniejszej pracy w grupie i lepszego rozumienia drugiego człowieka. Jesteśmy bardzo ciekawi kolejnego spotkania.
Z.Musiał, I.Zietek, G.Krasuska, K.Zając, A.Dudek
#OGARNIAM ŻYCIE – Kampania edukacyjna Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Krakowa
![]() |
![]() |
Projekt wspiera promocję postaw dbających o kondycję psychiczną i fizyczną młodych ludzi. Celem inicjatywy jest inspirowanie uczniów do działań, które rozwijają ich wewnętrzny potencjał i pomagają unikać ryzyka uzależnień, depresji czy zachowań autodestrukcyjnych.